Podporubové zařízení řeší problematiku podporubového odtěžení, ve spojitosti s pohybem porubu. Řešení přesypu z podporubového dopravníku na pásový v délce až 11 metrů snižuje četnost nutných pomocných prací (zkracování pásového dopravníku), čímž výrazně zkracuje přípravné časy. Dalšího zvýšení produktivity je dosahováno spřažením (přemísťováním) elektrozařízení s PZF, nebo jeho umístěním na speciální rámy podporubového zařízení, kdy je elektrozařízení také přesouváno společně s PZF.
Podporubové zařízení se instaluje tak, aby umožňovalo mechanické spojení podporubového (chodbového) dopravníku s poháněcí stanicí porubového dopravníku a současně aby byly chráněny vstupní kabely na začátku čelby. Při použití flexibilního vedení napájecích kabelů lze přemísťovat podporubové zařízení PZF bez nutnosti vypínaní přívodu vysokého napětí.
Podporubové zařízení je tvořeno speciálním hřeblovým dopravníkem zavěšeným na závěsné dráze a koncovou částí pásového dopravníku přizpůsobené k přesypu horniny. PZF může být vybaveno pevným spojením s porubovým dopravníkem a drtičem.Podporubové zařízení na závěsné dráze se skládá z:
Typ podporubového zařízení | Šířka hřeblového dopravníku | Typ hřeblového dopravníku |
PZF-01 | 600 mm | TH 601 |
PZF-02 | 700 mm | TH 700 |
PZF-04 | 800 mm | TH 826 |
PZF-07 | 700 mm | TH 726 |